kött&frukt



- Sitter här med en kopp te & en fruktskål (mamma kom upp med det till mig nyss). Ja kan inte leva utan frukt, äter det alltid. Väljer det framför riktig mat & framför godis också. Ska fan sluta med att äta kött o allt sånt där ja får dåligt samvete över & bara äta frukt, haha undra om ja hade klarat det?
Varför jag får dåligt samvete av att äta kött e pga djuren, jag är en djurälskare vilket de flesta redan vet. Tom flugor, tkr nt ens om att döda en fluga för ja tkr synd om den, den har väl precis mkt rätt att leva som allt annat har? Även om de är jävligt irriterande när man ska gå & lägga sig o höra surrandet precis vid örat. Låter kanske lite skadat men ja, sån är jag. Skadad.
Tom när jag var liten så blev jag ledsen över alla myror jag trampade på varje dag. Eller hittade jag en skadad fågel tog jag hem den, men den dog ändå... Men den fick en fin begravning iafl. Eller när guldfiskarna dog & mamma ville spola ner dom började jag gråta (var inte så jätte liten här), tyckte de va hemskt ba att spola ner någon i toaletten som en bajstolle haha
Jag gick alltid bakom Heberleins (en mataffär här) & där bor typ tusentals hemlösa katter & tog med mig massa från kylskåpet för jag ville inte katterna skulle vara hungriga, snacka om att mamma dampa när hon såg att kylskåpet nästan var tomt haha. Tog hem en hemlös katt i sthlm, smög alltid in den på natten så ingen i familjen skulle slänga ut den lika fort den kom in. & nu bor den där för den alltid kom till dörren på natten & väntade att jag skulle släppa in den (jag va där under en sommar). Haha shit så mycket jag kommer på nu vad jag har gjort som har med djur att göra.

Varför skriver jag detta inlägget ens, hur kom jag in på djur? Ah jo... Kött & frukt. Texten blev lite yr, hänger knappt ihop men men är inte världens bästa på att skriva hehe.
Fan va trött jag är, orkar inte sitta vid datorn längre. Tror jag ska lägga mig i sängen en stund

(bild: ett tag sen, deckade hos bästa vän efter en håååård&rolig utekväll i Ängelholm)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0