varje dag är lika svår - morfar <3



- Idag är det två månader sedan min morfar gick bort... Två månader sen mamma stog nere vid trappen och kallade på mig, två månader sen jag inte fattade vad hon sa... Hur kan han vara död? Två månader sen jag skrek som jag aldrig skrikit förr & kastade mig i sängen & ville aldrig vakna upp. Idag är det två månader sen jag upplevde ett helvete.

Jag tänker på dig varje dag, och varje dag är lika svår. Jag är så rädd att jag ska glömma hur din röst låter, rädd att glömma hur dina händer känns.. Kan fortfarande inte förstå att du är borta, jag inbillar mig än idag att när jag åker till Polen ska du sitta på balkongen och vänta på oss, så som du alltid gjorde. Öppna dörren åt oss när vi var påväg upp mot huset, se hur du grät av glädje när du såg mig & mamma.. Jag vill inte åka till Polen, jag vill inte möta verkligheten... Men samtidigt så längtar jag, för mormor är fortfarande kvar, dina kläder är fortfarande kvar, alltså finns din doft fortfarande kvar. Längtar tills jag kan gå upp & hälsa på dig där du ligger, kan inte röra dig... Men jag kan fortfarande prata med dig. Gud vad jag saknar dig, ingen anar hur mycket jag älskar dig.. Ingen.
Jag önskar fortfarande rollerna var ombytta, att det inte var du utan att det var jag...

Är så glad att jag tog din parfym som stog på hyllan innan vi skulle hem, även det var för två månader sedan. Vi hade vatt på din begravning. Tog dina glasögon också, alla ville ha dom. Men jag fick dom. Varje natt innan jag går och lägger mig öppnar jag parfymflaskan och luktar på den, och då känns det som att du är brevid mig, det hjälper faktiskt att lukta på den, nu vet jag att jag aldrig kommer glömma din doft...

Jag älskar dig och saknar dig och jag längtar tills vi ses igen <3


(nygjord grav)


Kommentarer
Postat av: kattis

- Kändes riktigt i hjärtat.. <3

2010-06-25 @ 15:56:20
URL: http://amorciito.blogg.se/
Postat av: dagga

- <3<3 så är det hihi

2010-06-25 @ 17:23:20
URL: http://dklaudias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0