Jag är jätte stolt över



- Nu är jag hemma! Fyfan va trött jag är, men berättar lite "kort" om dagen för er skull.

Det var ju projekt/UF - mässa idag, jag kattis & ardi hade gjort ett projekt arbete som handlade om mode, hur modet vatt under åren & vilket som fortfarande används, vi hade från år 1930 till 2010. Ja nu vet ni det, dagen började med att vi kom till skolan & skulle presentera vårt arbete, alla 3 fick panik, jag gick in på toa & fällde ett par tårar för jag haataar verkligen redovisa framför folk men till slut tog vi tag i det & ställde oss & redovisade framför alla, det gick väl bra, inte så jätte farligt. NEJ inte alls, kändes som mitt hjärta skulle pumpa sönder sig så mycket slog det.

Efter allt pratande så tog vi det lugnt ett tag, eller tag & tag , ett bra tag. Mkt tag nu. tag tag tag tag tag
(är det ett ord ens? - låter inte som ett ord när man sagt d många gånger). Sen hade vi mässan i matsalen, tog ner montern, fixade bord & allt sånt jätte fint, ställde fram skor väskor, hade en skyltdocka ja en massa hade vi. & sist men inte minst klädde vi ut oss till kändisar som hade ett stort inflytande på kläder under de årtal vi hade skrivit. & efter som Kattis skrev från 30-talet till 50-talet klädde hon ut sig till Marilyn Monroe, jag hade 60-80 så jag klädde ut mig till King of Pop - MJ & ardi hade 90-2010 klädde hon ut sig till Lady Gaga, snacka om bra jobb vi gjorde. Jag är jätte stolt över oss tjejer, hoppas vi vinner nu för bästa montern, hörde att de låg jämnt mellan oss & nån annan, hmm undra vem?

Sen fick jag ju en massa positivt respons från lärarna att ifall skolan kunde ge ut stipendium skulle jag & Ardi få ett eftersom vi har verkligen förändrat oss. Det blev jag verkligen glad över att höra.

Nu känner jag att jag har skrivit för mkt, men det e för er skull så nu får ni läsa det för min skull hähä.
Ska ner nu & laga lite mat, JAG ÄR STENHUNGRIG!

kika in lite senare, bilder från dagen kommer



Juste & måste även tillägga detta att det vår slutprodukt med projektarbetet var en bok om mode, som heter:

MODE GENOM ÅREN
1930 - 2010



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0