Thank me later!



- Då sitter man här & gör sig iordning för att dra till Helsingborg en runda med tjejerna. Har nyss plattat färdigt håret & när jag kollar ut genom fönstret ser jag att det småregnar lite. Typiskt eller hur? Nödigt att jag ens platta det för så fort jag går ut kommer mina krullar stå åt alla håll haha. Men men, lite regn ska inte hindra mig från att ha en kul dag med tjejerna ♥

Juste påtal om plattning, tjejer ni vet väl att man aldrig ska stanna upp med plattången när man plattar & hålla kvar lite för att man tror de ska bli plattare. Ja jag är inte så bra på att förklara men hoppas ni förstår vad jag menade med det, utan man ska bara dra plattången hela tiden genom håret som om det vore en borste, stanna aldrig upp med den utan bara fortsätt dra neråt hela tiden, hela tiden. Varför man ska göra så eller varför jag hört det är för att håret kokar inuti av värmen från plattången. ( tipset kommer från en proffisionell frisör )
Thank me later!

Now: Time for a little makeup!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0