Though no one can go back and make a brand new start, anyone can start from now and make a brand new ending.



-

Tjejer som stannar kvar med ett svin som slår en, tjejer som stannar kvar med en kille som skriver till massa andra, en kille som är otrogen mot dig, en kille som inte behandlar dig med den respekt du är värd.. En kille som har spottat dig rakt i ansiktet är ingen man. Det är ett barn, en kille som fimpat dig i huvet lider av stark psykos. Vem behandlar sin kvinna som skit? Tjejer ni vet ni är värda mycket bättre. Jag ska inte säga jag är så mycket bättre själv, för jag har själv stått där, har själv vatt i den sitsen. Har fått svart på vitt att personen jag vatt tsm med varit otrogen mot mig, & ändå stannade jag. Varför? Jag visste hela tiden & jag sa hela tiden till mig själv att jag förtjänade så mycket mer. Nu när jag tänker tillbaka fattar jag inte, fanns ingenting för mig att hämta i mina förra förhållanden. Det var inte precis som att han var så himla wow utseendesmässigt, eller så himla snäll heller för den delen. Jovisst kan personen vatt snäll, men bara för det betyder det inte att resten av personligheten är värd att stanna kvar för? Visst man hade sina ljusa stunder. Men är dom ljusa stunderna värda att gå att vänta på när det annars alltid är drama & du mår skit pga en annan människa? Var det värst det i slutändan? Verkligen inte.
Men jag förstår er, för man tänker alltid: tänk om. Det finns inget tänk om. Vi tjejer vill alltid se det bästa i människor, vi vill alltid tro att en kille kan ändras. & ja vi väntar lite till för att ja... Tänk om han ändras? Men det kommer han aldrig att göra. För en kille kommer alltid bara vara en kille, han blir en man dagen då han ser sitt barn födas. Men det betyder inte att han ändras för det. Han tar bara ett steg åt det vuxna hållet.

Men ja tillbaka till er som stannar kvar i något dåligt? Något ni vet att ni mår skit av. Varför? & kom inte o tyck synd om deras ex heller, för du är med samma kille. Vad får dig att tro att han kommer ändras för din skull?
Om nån vet något om att stanna kvar i dåliga förhållanden så är det nog jag, jag är inte gammal är bara 20 år. Men Gud vad mycket jag har upplevt (inom förhållanden) Nu säger jag inte att jag vet allt, men jag vet en del.
Jag har blivit förföljd, nerslagen, otrogen mot. Blivit utkörd i skogen & fått en laddad pistol intryckt i käften på mig, ja det är nog en hemlighet för många men även många som vet & jag skämms inte för det, för jag lät aldrig rädslan ta över. Efter första slaget drog jag mig ur direkt, & jag är glad att jag har den styrkan.
Har vänner som fastnat i dåliga förhållanden & jag ber er, dra er ur... För ni vet aldrig hur det slutar.
Han är inte värd det.

SEN finns det ju tjejer som ger upp hela sin värld för en killes skull, ger upp sina bästaste bästa vänner som gjort så mycket för er, gett så mycket till er. För vem? För han? Helt seriöst jag ser ner på såna som er. Jag förstår att man backar undan vissa personer i sitt liv men inte alla. Jag förstår inte varför folk bara slutar höra av sig pga att de fått en pojkvän, jag säger inte att jag är perfekt. För jag har också gjort det misstaget, har också vatt lite dålig på att höra av mig, men jag hör av mig iafl. I början av ett förhållande är förståeligt att man är fastklistrade med varann men vafan, man glömmer inte sina äkta för det. Fyfan för er, ni är förblindande! För ni vet att innerst inne så hade han aldrig dissat sin allra bästaste bästa vän för din skull. Finns inte en chans för det. & när han är borta (om något går snett), vart står du då? vem har du kvar? Ta vara på era vänner, du kommer behöva dom när du minst anar det.




Kommentarer
Postat av: nätz

det är fan inte lätt :( <3

2011-10-07 @ 20:16:39
Postat av: Dagga

- jag vet gumman :/ det e hårt när sånt händer & jävla jobbigt <3

2011-10-07 @ 22:16:09
URL: http://dklaudias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0